Header Ads

Steve Jobs




Kali ni aku terbaca something yang sangat menarik untuk dikongsikan bersama. Entri mengenai Google Insight Search yang boleh digunakan untuk meningkatkan trafik blog. Aku sebenarnya xnak cerita pun pasal Steve Job ni, walaupun aku ni minat la jugak produk yang die dah hasilkan. Memandangkan abang Steve kita ni terpaksa melepaskan jawatan CEO Apple kepada Tim Cook akibat masalah kesihatan yang semakin teruk, so Search engines pun semak la pasal abang Apple kita ni.

Nak guna Google Insights Search ni, mula-mula korang korang pergi ke Google Insight. 

Dekat situ korang boleh pilih option yang disediakan. Bagi aku, aku pilih option last 7 days. Kalau last 7 days ni mungkin tak dapat result korang boleh pilih option last 30 days, sebab data yang dikumpul mungkin tak mencukupi. 
  
Kalau korang nak tengok carian hangat, dekat search term tu korang biarkan kosong yang macam aku buat ni. Country Malaysia dan kali ni boleh buat search for last 7 days. Result dia adalah hottest keyword yang orang search kat Google sepanjang 7 hari lepas. Lepas tu korang tengok dekat bahagian rising search tu. 
Selamat Mencuba ye. Kredit to #BlogAriff.

No comments

COmment

SUBSCRIBE NOW!!

Syed Territory
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.