Header Ads

Sebab Kenapa Blog aku Tak update..


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,
Tadi masa aku tengah menyiapkan assignment aku, sempat juga tu aku curi-curi masa untuk aku siapkan assignment nk baca blog. Yela mood pun dah masuk mood raya ye tak?? Maaf ye assignment sebab sekarang tengah raya mood, testpad, kalkulator and so on letak tepi dulu. Hee. Nak jadi cerita, masa aku tengah merantau dari blog ke blog, aku terbaca artikel Sebab kenapa idea nak tulis blog tak datang #Blog Ariff. Aku pun secara tak sengaja dah menambah jumlah trafik Blog Ariff sebab aku memang tengah haus idea nak tulis blog. Aku tertarik dengan sebab-sebab yang penulis blog tersebut kemukakan.

Tak de masa nak tulis blog, terhibur dengan perkara lain dan emosi tak stabil. Ni antara point yang aku rasa ade kena mengena dengan diri aku la.

 *Tak de masa nak tulis atau update blog. Point yang paling ketara untuk aku ketengahkan sebagai sebab utama kenapa aku tak update blog. Masa memang mencemburui kehidupan kita sebenarnya. Itu la pentingnya kita perlu pandai bahagi masa untuk seimbangkan antara kehendak dan keperluan kehidupan. Masa aku memang terhad buat masa ni. Sapa yang further study dekat martrikulasi tau la. Dengan jadual harian/klas yang pack gila, tambah dengan ketandusan sambungan internet buat aku tak de idea nak update blog. Harap masa akan datang kementerian pelajaran sediakan la kemudahan internet kepada kolej-kolej matrikulasi. =)

Terhibur dengan perkara lain. Biasa la, kalau ade benda yang dah buat kita ralik dan seronok, kita dengan automatik akan terhibur. Bila dah terhibur/seronok sangat, so mula la lupa nak update blog. Mentang-mentang la aku tengah cuti ni, so aku dengan rakusnya menghabiskan masa aku untuk tengok movie-movie yang aku pow dari member-member. That`s why lah....hm..ish..ish..ish..

Emosi tak stabil. Biasakan kita dengar ada diantara sekumpulan kecil blogger yang menulis artikel hanya semata-mata nak menghentam atau memaki hamun sesama blogger. Bagi aku, tekanan yang dihadapi sebagai seorang bakal mahasisawa, assignment yang banyak tambah final exam dah tak lama. So bila diri tertekan dengan tekanan-tekanan macam tu, kita akan jadi blur untuk  kita menulis dan melontarkan idea kita.

*sebab yang paling sesuai sangat-sangat dengan aku.. -_-

No comments

COmment

SUBSCRIBE NOW!!

Syed Territory
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.