Header Ads

Evolusi Teknologi TV



















Memang zaman semakin maju dan canggihkan?? Cuba bayangkan Iphone sudahpun melancarkan Iphone 4 iaitu Iphone generasi ke-4 dan tak lama lagi Apple Inc. akan melancarkan Iphone 5.. aplikasi Iphone memang leads the other phone macam BlackBerry dan Android phone yang lain.. evolusi teknologi sememangnya berkembang dari masa ke semasa..

Sama la jugak dengan industri televisyen (TV).. Teknologi TV bemula sekitar tahun 1980 melalui teknologi tiub sinar katod (CTR).. Bermula dari situ, teknologi pembuatan TV semakin berkembang dari tahun ke tahun dengan penciptaan yang lebih keratif, seiring dengan kehendak manusia yang inginkan perubahan teknologi..

Kalau tanya mengenai kualiti..sememangnya pengguna ingin mencari TV yang dilengkapi teknologi canggih dan termaju.. kepeluan pengguna yang tinggi, pelbagai syarikat teknologi seperti seperti Samsung, LG, Panasonic, Philips, Sony, Toshiba telah tampil memperkenalkan pelbagai model televisyen kategori panel rata seperti plasma, Liquid crystal display (LCD) light-emitting diode (LED) dan terbaru LED 3D.. dan jelas sekali bahawa teknologi TV sedang berkembang pesat di negara kita.. 












p/s: mugkin ni gambaran TV masa depan kot.. TV 3D yang boleh bawak masuk poket yang super nipis.. tapi zaman sekarang ni pun dah ada TV yang boleh masuk poket la.. henpon TV tu.. produk Malaysia lagi kot.. CSL.. haha..
 













No comments

COmment

SUBSCRIBE NOW!!

Syed Territory
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.