Header Ads

Review Hikayat Merong Mahawangsa

Semalam Syed bangun agak lambat sebab tak tahan mengantok tahap cipan. Bangun pun pukul 11.30 pagi. Dah jadi ke hape dah. Malam tidur lewat siang terbungkan sampai kul 11 lebih. Damn. Memandangkan semalam first day Hikayat Merong Mahawangsa ditayangkan, Syed pun gagah la bangun awal ( cewah awal la sangat 11.30) sebab nak book tiket. Syed pun bukak la website Big Cinema and nak book citer ni sebab takut tiket sold out. Sekali nak book tiket tu, payment die kene bayar dengan kad kredit pulak. Aiseh. Syed ni mane ade kad kredit kan. Terpaksa la jugak beli manual kat wayang tu. Kekadang tu bengang jugak sebab dulu boleh je nak book tak yah pakai kad kredit, ade lagi dua tiga opsen untuk buat payment, sekarang ni yang nak book tiket wayang just boleh bayar dengan kad kredit je. Diorang buat macam ni sebab ramai sangat yang bile dah book tiket then tak datang. Memang perangai macam harami je sebab dah susah kan orang-orang yang macam Syed ni nak buat payment. Cisskekkk betul.


Ok bebalik kepada review filem ni. Hikayat Merong Mahawangsa adalah filem yang bergenre'kan aksi dengan teknik CGI yang pertama kali di Malaysia. Terus terang Syed katakan, filem ini adalah filem wajib tonton yang sememangnya setaraf dengan filem epik hollywood.

Sepanjang 110 minit (1 jam 50 minit) filem ini ditayangkan, scene aksi yang ditonjolkan dalam filem ini amat menarik dengan sokongan teknik CGI yang bergitu hebat oleh KRU Studio. Sememangnya KRU Studio sudah lama dikenali dengan filem-filem berbentuk CGI. Setelah menonton filem ini, Syed amat berpuas hati dengan jalan cerita yang menarik dan kesan CGI yang hebat dapat dilihat dalam filem ini. Secara keseluruhan filem ini memang menarik dan daripada 10, Syed bagi 9/10 rating untuk filem ni. Apa-apa pun kepada korang yang belum tengok lagi filem ini, boleh la pergi ke panggung wayang berdekatan dengan anda hari ini. Insya Allah tak rugi korang pegi tengok dan memang best lah. So kepada korang-korang semua, selamat menonton serta sokong lah filem tempatan kita. Selamat menonton ya.

No comments

COmment

SUBSCRIBE NOW!!

Syed Territory
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.