Header Ads

Bayi Facebook di Mesir

Laman sosial Facebook telah terbukti menjadi satu fenomena dalam rangkaian internet di seluruh dunia. Sememangnya Facebook dilihat amat popular dan telah menduduki ranking ke 2 dalam alexa daripada website di seluruh dunia. Facebook juga dilihat sebagai salah satu senjata yang hebat kerana dengan pengaruh Facebook, diktator-diktator kejam telah berjaya ditumpaskan.

Yang paling terbaru adalah bayi yang diberi nama laman sosial yang popular itu Facebook. Bapanya yang bernama Jamal Ibrahim memberi nama anak perempuannya dengan nama 'Facebook' setelah Presiden Mesir Housni Mubarak yang telam memerintah negara Mesir hampir 50 tahun berjaya ditumbangkan oleh  kebangkitan rakyat Mesir. Dikatakan bahawa Facebook banyak menggerakan dan meningkatkan semangat rakyat Mesir dalam mendesak Housni Mubarak untuk meletak jawatan.

Peristiwa ini telah meninggalkan kesan kepada Jamal lalu meletakan nama anak perempuannya dengan nama 'Facebook'

Pelik. Dalam banyak-banyak nama, apasal la mamat Jamal ni letak nama Facebook kat anak dia?? Facebook binti Jamal Ibrahim..HAHA. Tak ke pelik tu. Apa-apa pun janganlah sampai kita ni terlalu taksub dengan sesuatu kan. LOL.

No comments

COmment

SUBSCRIBE NOW!!

Syed Territory
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.